OMActivities Etkinlik Takvimi

Etkinliklerinizi gönderin - Yukarıdaki Takvime ekleyelim !

10 Ağustos 2021 Salı

Karavan Kamp Yerleri Bölüm 2 - Çekme Karavan Deneyimimiz

Karavan Kamp Yerleri hakkında ilk bölümde maceramızın ilk kamp duraklarını paylaşmıştım. Şimdi kaldığımız yerden devam ederek acemi çekme karavancılara karavan ile nerede konaklayabilirler bilgisi vermeye devam edeceğim.

Tabii ki deneyimli karavancılar da bu rotadan faydalanabilir :)

Efenim ben ilk bölümde yaptığım gibi yine hazırladığım Google map Karavan Kamp Yerleri haritası ekleyeyim.

6. kamp noktamız: Kızıldağ Milli Parkı

Biz Ihlara vadisinden sonra hemen güneye inmek istemedik. O yüzden batıya doğru devam etmeye karar verdik. Konya'yı geçerek Beyşehir gölünün üstündeki Kızıldağ Milli kampını hedef belirledik. Konya'da Avrupa'nın en büyük kapalı alanlı kelebek vadisini çok merak ettim. Fakat çekme karavan ile Konya içine sadece Kelebek görmek için girmeyi açıkcası gözüm yemedi. Ben de Konya'ya belki ileride hızlı trenle gideriz diye hayal ederek Konya'yı es geçtim.

Kızıldağ Milli Park'ın girişi aşağıdan. Karavan için ayrılan noktaya çıkmak için tırmanıyorsunuz. Tırmanırken parkın bu kadar kalabalık olacağını düşünemedik. Yukarı bir çıktık ki (tahminen fiyatı da uygun olduğundan) insanlar kamp yapmak için temiz ve serin hava peşinden koşarak Milli Parkı doldurmuş. Biz sadece bir gece kalacağımız için kalabalığı çok dert etmedik ama uzun süreli kalmak isteyenler için bu konu problemli olabilir. Kamp ücretli fakat fiyatları oldukça uygun. Su var, isterseniz ek ücretle elektrik de veriyorlar. WC kullanımı ise sıkıntılıydı. Restoranın tuvaletini kullanıyorsunuz. Milli Parklar deneyimlerimize göre yazın oldukça kalabalık oluyor. Kış aylarında sanki kamp yapmak için daha uygun olur diye düşündük. Ama tabii ki karar sizin...

Ertesi gün Sagalassos Antoninler Çeşmesi'ni ziyaret ettik. Gitmeden önce şüphelerim vardı ama gittiğim anda fikrim değişti. Çünkü Tarihi Ören yerleri içinde şu ana kadar içinde akan su bulunan çeşmeden şarıl şarıl su gelen bir ören yeri görmemiştim. Sanki o çeşmelerden su gelmesi o tarihi yerin canlı yaşanan bir yermiş gibi hissetmenize sebep olması çok ilginç bir duyguydu. Ayrıca tepenin üzerinde olması da yukarıdan aşağıya harika bir manzara ile karşılaşmanızı sağlıyor. Ziyaret etmek isterseniz, tavsiye ederim. Bu arada biz ören yerine kadar çekme karavan ile çıktık. Fakat otoparkta çok araç olsaydı ben nasıl 180 derece geri dönerdim bilmiyorum. Şansıma çok araç yoktu ve rahatça geri dönebildim. (Çekme karavanın en zorlayan kısımlarından biri (benim için) aracı geri geri hareket ettirmek) Hiç bilmeyenler için bunu da ek bilgi olarak ekleyeyim istedim.

7. kamp noktamız: Ada Adrasan Kamp

Artık güney sahiline inmeye karar verdik. Ve ilk hava şokunu 7. kamp noktamızda yedik. Merak edenler oluyor. Temmuz ayında klimasız karavan nasıl? Yapılabilir mi? Valla 6 kamp noktasında da çok rahat gece uyuduk. Hatta bazen üzerimize pike örttük. Çünkü geceleri sahiden serin oluyordu. Fakat Adrasan yani güney sahiline indiğimiz anda gece ÇOK ZORLANDIK. Sanki yanan ısınmış bir fırının kapağını açar gibi o sıcak hava yüzünüze vurur ya, hah işte öyle bir sıcak hava kumsaldan yüzümüze doğru vuruyordu. Ben heralde biz devam edemeyeceğiz ve tekrardan kuzeye yukarı çıkmamız gerekir diye düşünmeye başladım. İlk gece (belki de bizim şansımıza çok sıcaktı) O gece zor uyuduk yalan yok.

Ama kamp yerimiz çok güzeldi. Elektrik su lavabo duş hepsi hazırlanmıştı. Kumsala yürüme mesafesinde güvenlikli bir alan yapmışlar. Ayrıca Adrasan'a iniş yolu da asfalt çok rahat. Adrasan gidip kalınabilecek bir yer. Ayrıca karavanı park ettikten sonra sahilden rahatça arabanızla Olimpos tarafına da geçebiliyorsunuz. Hatta Karavanla da gidebilirsiniz ama Olimposta kamp yapacak bir yer yok sadece ücretli araç otoparkı var. Ama Olimpos ören yeri merakınız varsa gidip görmenizi tavsiye edeceğim bir nokta. Bu arada tekrardan hatırlatayım Müze kart mutlaka alın. Biz 20-30 nokta gezdik müze kart sayesinde hiç giriş ücreti ödemedik. Buna Efes antik şehri de dahil... Kesinlikle tavsiye ederim...

8. Saklı Kent - Gorge Club

Adrasan'da gece sıcağı yüzümüze yedikten sonra şansımızı deneyip Saklı Kent'e gidelim dedik. Orası vadi olduğu için belki biraz daha içeride geceleri daha serinler biz de rahatça uyuruz diye düşündük veeeee şanslıydık günü Gorge Club bizim için kurtarıcı oldu. 3 Gece kaldık. Saklı kent'e daha önce gitmediyseniz içinden geçen suyun NASIL BUZZZ gibi bir su olduğunu bilmiyorsunuzdur. Aşırı soğuk bir su akıyor. Kafanız güneşten pişerken ayaklarınız donuyor. Ama o su sayesinde hava sıcaklığı bir anda 5 derece düşüyor. Çok rahatlatıcı inanın. Saklı kentin yanında gizli kent diye bir yer keşfettik. Mutlaka gidin görün. FAKAT aşırı merdiven var uyarayım.  (hatta eşimle şunu konuştuk: merdivenleri indikten sonra vadi içinde de 300 metre falan yürüyorsunuz şelaleye gelene kadar. O arada bir yerde ayağınızı burksanız veya oldu ki düştünüz ve bir yeriniz kırıldı diyelim... Yukarı çıkmanız gerçekten aşırı zor. Yani riskli bir macera önceden uyarayım)  Ama bence KESİNLİKLE DENENMELİ :))))

Şimdilik bu kadarını yazayım. Sorunuz varsa yorum kısmına yazabilirsiniz. Veya bana Instagramdan ulaşabilirsiniz. Karavan kamp serisi devam edecek...